Anywhere you go I'll be there

Ett år sedan jag låg i min säng och du låg bredvid mig. Jag ville aldrig släppa taget om dig. Ett år sedan var det sista gången du skulle ligga bredvid min sida. Att allt redan gått ett helt år är helt ofattbart. Det var inte förns nu i December jag insåg att du verkligen var borta, det fanns ingen Trixie där längre. Du skulle heller aldrig någonsin komma tillbaka. 
 
Det finns ingen känsla som beskriver hur mycket jag saknar dig, hur mycket jag vill ha tillbaka dig och hur mycket jag älskar dig, bästavän. Det går heller inte att beskriva smärtan i hjärtat då vi tog våran sista promenad, den sista pussen jag aldrig någonsin mera kunde få eller ge, den sista kramen, den sista bilden, den sista blicken med dina ögon som talar om att allting kommer bli bra, ja allting var sista gången. 
 
Jag hoppas av hela mitt hjärta att du har det bra där uppe världens bästa hund. Du förtjänar det allra bästa hjärtat mitt! Du gick ifrån att vara lyset i livet till den starkaste stjärnan på himlen, du lyser upp vår jord med kärlek och värme.
 
Den 5 Januari klockan 15.30 var det hemskaste ögonblicket i hela mitt liv. Då jag såg mitt hjärta försvinna, bli allt svagare och svagare... ditt sista andetag och ögonglimt... - allt var nu ett minne, ett minne för livet. Kommer aldrig glömma dig hjärtat!
 
Livet har aldrig varit tyngre som det här året. Att aldrig få höra dina fotsteg efter mina fotsteg, att få behöva åka ut till stallet helt själv, att ta alla besluten själv, gå ut och jogga helt själv, att aldrig mötas av blicken som berättar att allting kommer att bli bra...det gör så ont. Jag saknar dig, det har jag gjort enda sedan den sekunden du lämnade jorden. De första månaderna utan dig var så sjukt jobbiga. I 11 år har du i stort sätt gått efter mig varenda steg jag tog, gick jag till köket så skulle du med, gick jag till rummet så skulle du med, att du nu aldrig var efter mig skär mig djupare i hjärtat. På kvällarna kunde jag komma på mig själv då jag stod och ropade på dig, letade överallt och sedan slog det mig.
Du var borta. 
 
Vi kommer ses någon dag, det vet jag. Fram tills den dagen så vill jag att du ska må bättre än bäst och fortsätta vara himlens finaste ängel. Jag ska fortsätta kämpa här nere, ska inte svika dig vännen min. Jag tänker på dig varenda dag hjärtat, du är med mig precis överallt. 
 
Massor med pussar, kramar och kärlek till dig världens bästa hund! 
Jag älskar dig av hela mitt hjärta Trixie. 
 
 
 
 - Från den sekunden mammas mobil ringde och veterinären sade att han åkte från Arboga och var framme om 20 minuter har mitt hjärta varit i småbitar. Att förlora någon man älskar så otroligt mycket gör så otroligt ont, det finns verkligen inget som beskriver känslan. Värken i hjärtat räcker inte...
Jag älskar dig Trixie, kommer alltid att göra. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0