Bygelnosgrimma

Har inte haft ork eller lust att gå igenom hästsakerna jag har hemma av två anledningar. Den första är pga lathet och den andra är pga att alla saker är blandade så Thrandurs saker ligger också där, min ögonsten som nu är himlen. Vilken gör allt jobbigt och minnen kommer tillbaka! Men igår så hände det och jag hittade bygelnosgrimman som nu sitter fint på Bifrost! Måste byta nackstycke och sidostycke så allt blir brunt, men det tar vi en dag jag har ork! Han går jättebra i denna! Även om han blir lite förvånad att den inte sitter som den gamla. Jag får snabbare tag på honom och nu finns inga ursäkter.

Ridturen idag var jättetrevlig! Kul med sällskap! Dock fick jag jobba mycket med att få honom avslappnad vilket inte är världens lättaste uppgift. Han blir så sjukt stressad när man rider med sällskap. När han väl slappnar av så händer det alltid något som gör att han spänner sig och då är det bara att börja om. Flygande pass och korsgalopp summerar dagens ridpass.. Nej men tölten gick bra!

Nu går jag och mamma Wild and crazy med rakaparaten på boopen! Får se hur detta slutar, nu är hon mer likt ett lejon än hund...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0