Vilken kaos till dag

Charles Ingvar får stå för bilden, världens gulligaste. 
 
Startade dagen med en rejäl försovning (JA på den här dagen då vi ska skriva matte nationella...) 
Min snälla moder ställde upp och köra mig en halvtimma innan provet skulle starta... herregud vilken morgon. 
Blev ju inte bättre av att skriva det äckliga provet heller. 
 
Efter lunchen drog jag och E ut till praktiken, som tur var. Jag fick order att rida Ári och Atla och E Leif och Bi. Ja, jag lånade ut min häst, han behöver vänja sig vid andra ryttare och då får E vara offret, mihi. Hon vet iallafall vad hon håller på med som tur är. 
 
Atla har inte vart riden på många, många år var all info jag fick ifrån Anette innan hon åkte iväg... Men det gick bra. Hon var mjuk och fin på tyglen och lyssnade för allt. Hon tyckte det var himla kul och ville bara göra mer och mer, red ut en liten sväng också. Kul hästiiis. 
 
Ári gick som en kanonkula som vanligt, bästa hästen. 
 
Efter praktiken så drog jag till farmor med la familia där fika och massa prat väntades. Nu ska jag köra "sistaminutenplugg" inför morgondagens hästprov om sjukdomar, allemansrätten och lastning. woop, eller..?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0