Let the rain fall

Är jag död eller levande, vaken eller sovande? Ingen som vet. Vilken otroligt lång dag. På praktiken har ett ex antal svordomar flygit ur munnen under tiden vi mockade hönshuset. Ja, herregud! Ruttna ägg, fjädrar och MÖSS bjöds det på. Panik, tårar och ja.. Allt det där. Mockat hage med traktorn, dunkat musik och fått träning för hela året. Skojar inte. Aldrig i hela mitt liv har jag skyfflat så mycket bajs på samma tid och dag. 

Mist och Ári fick bli ridna av mig idag. Mist är ett litet busfrö med galet mycket energi. Ári var idag helt gudomlig att rida på. Går inte att beskriva med ord, men den hästen ger mig så mycket. Mer än vad någon annan häst någonsin gjort. Man sitter och ler som en idiot från början till slut. Hade man pengarna så skulle jag göra allt för att få det lilla charmtrollet. 

När jag kom hem kastade jag mig ut till stallet där jag lovat att rida Kathrines Prins. Blev beordrad att rida på stångbett så jag gjorde det och JÄVLAR vilket humör hästen har. Så jävla förbannad. Tycka om stångbett är något han absolut inte gör. Slängt sig i diket, styvat sig otroligt mycket, försökt slita till sig kontrollen, kastat in mig och han själv i trädet så vi fick lirka oss ur en gran... Herregud. MEN jag fick igenom det jag var ute efter. En tölt som var taktren, eftergiven och ett arbete från bakdel till framdel. Man måste vara så otroligt snabb på honom och alltid ligga steget före så han inte slänger sig in i trav och trycker ner ryggen. 

Stressade sedan hem till styrelsemötet och nu vid halv 10 är jag klar med dagen. Förstår inte hur jag orkar hålla mig vaken? Nu ska jag äta lite ytterligare mer då den fronten blivit lite glömd idag. Inte okej. Hoppas ni haft en bra idag. 










 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0