Fight trough hard times, don't give up

Glada och problemlösa, vart tog den tiden vägen? 
Har ni någonsin upplevt känslan att vara styrd av någon annan? Den intalar dig saker som kan bli ett helvete för dig? Att varje dag behöva stå ut med tanken "en gång är ingen gång", "den här gången räknas inte", "ingen kommer märka", "du kommer misslyckas oavsett", osv. Varje dag är dessa tankar efter mig. Sanningen är den att det faktiskt märks. Tar du ett enda felsteg så kommer dom märka. Den ständiga pressen som finns där att om jag inte prestrerar bra kommer det hända massor av jobbiga saker. Samtidigt som den andra sidan som är tankarna drar i mig och får mig att se bort ifrån verkligheten. Det är som att stå i mitten och man blir dragen i armarna åt båda håll, man är kluven. Man vet inte vart man ska ta vägen just för att man är rädd för vad som kommer hända, man är osäker på vad som är rätt och fel och hur osäker och rädd man än är så vill man vara bra. Man vill göra rätt, men utan säkerhet så vet man inte. Man vet inte vad som stämmer och vad som inte stämmer. Man är blind för verkligheten. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0