Snubbla ner för trappen

Jag önskar man såhär inför jul kunde säga att vad skönt det ska bli med lov. Men det är många saker som slår stopp och paniken sitter hårt om mig. Sen att veckorna innan lov är så fullproppade av uppfifter att man bara vill lägga sig och gråta och hoppas på att uppgifterna skriver sig själva. Himla jobbigt. Men idag har jag vart på praktiken. Ridit och fixat stallet. Rida två hästar, mocka 12 boxar, fylla vatten, kratta, mata hästar och ta in hästar är ungefär det jag får göra och jag tänkte på det idag hur vi hästtjejer orkar med.  Jag menar, lasta upp 60 kg hösilage på skottkärra kräver mer än 3 set och 20 rep. Vem behöver gym liksom? Det roliga är att man blir inte trött utav det, skulle kunna stå och lasta hö i flera timmar medan på ett gym skulle jag nog ge upp efter bara några gånger. Något roligt att tänka på för er som har häst när ni springer runt i stallet! 

Klockan är alldeles för mycket, blev precis klar med mitt arbete och alla djur. Så nu ska jag ta mig något att äta och sedan sova! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0