18 år spenderat på jorden

Idag är dagen då jag äntligen fyller 18 år! Dagen som både skrämmer mig och en dag full med nya möjligheter. Man blir så kallad "vuxen". Iallafall ska räknas som vuxen. Lika mycket som det skrämmer mig så blir jag "fri". Jag får göra allt man inte annars fått göra ungefär. Jag blir myndig, lilla jag ska ta ansvar. Jag får dricka, gå på krogen, skriva under papper på egen hand, ta mitt efterlängtade körkort, osv. 
 
Jag kan med stolthet säga att jag lyckats klara mig från alkoholen fram tills denna dag. I hela 18 år har jag klarat mig ifrån alkoholen och jag kan säga att vissa stunder har det givetvis varit jobbigt då nästintill alla vänner dricker, men samtidigt har jag inte drabbats så mycket utav det. Vill tacka mina fina vänner som accepterat mitt icke- drickande. Utan er hade jag vart körd haha. Det är nu jag får göra precis vad jag vill, vill jag dricka alkohol så gör jag det och vill jag inte så gör jag inte det. Jag får styra över det mesta helt själv, för jag räknas som "vuxen". 
 
Det som skrämmer mig är lite att nu går det utför. Vad har man nu att se fram emot? Under alla år har man alltid sett fram emot att bli 18, att bli vuxen, ta ansvar, osv. Men nu vill jag bara  vara liten. Jag vill inte bli vuxen. Jag vill vara barn så länge jag bara kan vara då jag inte känner att ta på mig mer ansvar än vad jag redan tar på mig. Jag vill inte räknas som vuxen. Men idag blir jag 18 och det är bara till att acceptera och se på vilka bra möjlighter jag har och vilken faktisk frihet jag kommer få.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0