Min häst

Oj vilken duktig häst jag har idag. Blev aldeig någon galoppträning men däremot travträning. Fick inspiration från Naela som är så taktfast i alla gångarter trots sin pass. Iallafall så körde jag trav, skritt, trav, skritt, osv nästintill hela ridpasset men blandat i olika övningar. Efter några få gånger så blev han mer och mer avslappnad och kunde därefter börja jobba i traven, även om det kanske var 10 m jag travade innan vi saktade av till skritt igen för att sedan börja om. Hittade världens bästa åker med tjock och hög klöveräng. Han fick jobba ordentligt för att komma framåt. Red upp på en volt där han fick jobba i trav i båda varven kort tempo, så jäkla duktig. När vi sedan kom ut på grusvägen var han finare än någonsin och himla trevlig. Trava i form, rakt fram är något som vi jobbad för och nu har vi kommit en bra bit på vägen. Muskler, kondition och en bra inställning är allt som behövs. Han har så himla lätt för sig att stressa upp sig över småsaker, men idag var han himla duktig! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0