Ta hand om varandra, oavsett vän eller ej

Jag har tyvärr inte så mycket att säga om denna dag mer än att det finns människor för allt. Menar verkligen allt. Idag blev jag så, så rädd och trodde ärligt att jag inte skulle komma hem hel, eller hem över huvud taget. Gjort min första polisanmälan, pratat om allt som hände sedan 4 fram tills nu. Mina planer med att plugga förstördes brutalt på grund av denna händelse och jag ligger 5 timmar efter med allt på grund av detta. Riktigt äcklad av mänskligheten och blir rädd för allt. Trodde inte denna dag kunde bli så mycket sämre, men tydligen. 

Jag säger inte vad som hände här, men vill fortfarande ventilera. Det jag vill säga dock är att vi måste bli bättre. Bättre på att sluta vara egoistiska. Hur många gånger har det inte hänt att när du hamnar i knipa så är det sällan man får hjälp av någon annan? Det händer nästan aldrig. För så länge man inte är utsatt själv så bryr man sig inte. (Säger absolut inte att alla är så, men Sveriges samhälle är uppbyggt så). Man vågar inte gå fram och hjälpa för att man är rädd för vad andra kommer tycka och tänka. Man bortförklarar det mesta, osv. Finns 1000 saker att rabbla upp men den huvudsakliga saken är att vi måste ta hand om varandra. Oavsett om man känner människan eller ej. Man är starkare ju fler man är, svagare ju mindre man är. Ganska logiskt. Ser man en människa som behöver hjälp så ställer man upp, man ska hjälpa. För tänk om du var i samma knipa och helt ensam, då skulle du önska att du hade alla människor i världen runtom dig. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0