En dag på banan

Var på banan idag med Bifrost och Viljar. Gick bra, är nöjd då det var första gången på länge faktiskt som han var där. Han var väldigt pigg och taggad så det var svårt att få honom att koncentrera sig på att jobba. Men mot slutet blev han himla trevlig och la flera passläggningar. En utav dessa blev riktigt bra med tempo och ren pass, han har väldigt lätt för att välja tölten istället. I framridningen började jag med att mjuka upp båda sidorna i skritt, flytta, ställa och köra sluta och öppna. Började tölta igång på långa tyglar så han fick på riktigt lösa upp sina spänningar och slappna av. Det jag är nöjd med mest idag är ju passen, Ska bli en fin, fin passhäst av honom. Vill redan ställa upp i speedpass, förstå vad kul och mäktigt! Är helnöjd iallafall och jag fick igenom nästan precis allt jag ville. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0