Min underbara vän

Min underbara Bifrost var så duktig igår. Lade 2 passläggningar i mörkret och gudars vad detta kommer bli bra. Han bara drar sig framåt, äkskar det. Svävet går inte att klaga på heller! Travade som aldrig förr och likadant tölt och skritt. Min duktiga! På tal om djur.. Det svåraste jag tycker med att åka iväg är djuren. Har ju några stycken utav dom och även om det kan vara lätt att hitta någon som tar hand om dom så blir det fortfarande ett moment i sig. Har sådan tur att min fina vän Linnéa tar han om mitt hjärta under en vecka. Känns himla bra att åka iväg när jag vet att någon jag litar på åker ut och kollar till Bifrost. Mina kaniner tar ju min snälla mamma hand om. Har ögon överallt och det känns jättebra! Snälla själar vi har omkring oss, tänkte på det igår... 

Det är så jäkla många människor som är duktiga. Såklart alla är duktiga men tänkte mer på typ veterinärer, teraputer, osv. Det kan ju nästan bli en stor grej mellan olika stall vilken man väljer som ska behandla ens häst då många har så olika metoder och teorier. Har ni tänkt på det? Typ om jag tar ut en veterinär eller massör åt min häst så får man höra sen "varför tog du ut honom/ henne?" "Det finns en som är mycket bättre." Jag tror absolut att det finns bättre, men jag har inte valt den då jag tror mer på den jag faktiskt tagit ut. Det är så otroligt viktigt att man som djurägare över huvud taget accepterar andra djurägares metoder och känslor. Gör man det så finns det massor att lära sig. Du kanske skulle ha gjort på ett sätt, men jag väljer att göra på ett annat sätt. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0