Kursen för Josefine

Runt lunch så lastade vi in pållarna och drog oss mot Viby för att rida lektion för Josefine Denami. Bästa praktikvärdarna gav mig och Evelina en överraskning i onsdags genom att bjuda oss på en lektion för allt vi gör. Så gulliga! 
 
Ridlektionen gick himla bra och jag är så otroligt nöjd över min häst. Idag är han dyr! Det vi kämpat med i flera veckor visade sig vara så enkelt. Han är lika rädd som mig för att göra fel, så det blir pannkaka utav alltihopa. Nyckeln ur detta var att ge honom tillåtelse till att göra fel, låta mig göra fel och låta honom gå genom att bara visa. Så enkelt, men ändå inte. 
 
Vi fick jättemycket hjälp med allt och det har nog aldrig gått så bra som det gjorde på denna lektion. Han var så trevlig och travade som aldrig förr! Bästa Frosten! En positiv upplevelse, och att få bra feedback och fina ord betyder så mycket. Äntligen så börjar tränare tro på oss. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0