Kyckling rescuer

Till att börja med så måste jag ge ett stort beröm till min vovve som vart med hela dagen. Sprungit bland hästar och ändå lyssnat på mig, hoppat över hinder (inte en tanke på att ta sig under) och stannat utanför hagen när jag gått in och fodrat. ❤:e gull!

Har annars haft det trevligt med Frans och hästarna! Började rida min frost vilket mot slutet gick bra. Han märkte på en gång att jag var svag i kroppen så han körde på för att komma undan allt jobb. Men lyckades efter alla om och men med honom. Ári stod sedan på tur. Sjukt längesedan jag red honom. Han är alltid lika trevlig, arbetsvillig och glädjespridande. Världens bästa Pekka!

När vi var klara med hästarna och väntade på skjuts så tänkte vi varför inte kolla till våra ovänner?(hönsen). Det var väl tur att vi gjorde det. Där låg 5 nykläckta övergedda kycklingar. Fick instruktioner av mamma som vi ringde i panik då två höll på att dö. Slutade med att alla kycklingar hamnade under tröjan. Nu är det 14 stycken kycklingar inne på badrummet och jag tackar för att Anette kommer hem ikväll. Obekvämt att plocka bland djur som är döende... Nu lever de livet i badrummet iallafall!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0