Min ögonsten

Skrev det här den 31 juli men inget jag valde att lägga ut då men nu har det iallafall gått 4 år, 3 veckor och 6 dagar sedan min ögonsten lämnade jorden. Min fina Thrandur. Den 30 Juli är ett väldigt jobbigt datum för mig. Det var dagen innan min häst skulle tas bort och den sista dagen att säga hejdå. Även fast det gått 4 hela år så kommer jag ihåg precis allt. Sista dagen var den värsta dagen i mitt liv, den hemskaste mardrömmen man någonsin kan tänka sig att ha, fast nu i verklighet. Du var det första nära djuret som jag förlorade vilket för mig var otroligt jobbigt. Kan fortfarande känna ångesten när jag är i det stallet du stod i och när jag står utanför boxen du stod i och ser framför mig den gången jag skulle släppa taget om dig en sista gång. Efter 4 år kan jag på något sätt känna lyckan över det här, Att jag fick äran att lära känna en häst som dig och fick vara med om allt du gjorde för mig. Världens bästa Thrandur. Istället för att känna sorg så känner jag nu lycka. Tänk att du är grunden till all min ridning. Jag glädje dig och du glädjade mig. Nästan som att vi hade en varsin uppgift. Jag lovar dig att dig gör jag inte besviken. Ska aldrig ge upp, ska komma så långt så jag kan titta upp mot dig och säga tusen tack för att du är grunden till min utveckling och du kan se ner på mig och vara stolt. Har lärt mig så otroligt mycket nu under tiden du vart borta, tack vare dig. Två saker jag lärt mig är att det är tillåtet att släppa taget om något man älskar för den man älskar kommer alltid finnas med dig och vara lycklig och glad över precis allt du gör och att känna mer lycka än sorg när en i närheten lämnar jorden för att jag vet nu att dom som lämnar jorden får det bra.

Jag vet att han alltid är med mig på mina äventyr. Ibland kan jag känna extra mycket närhet av just Honom och det är något jag känner nu och därför väljer jag att lägga ut detta inlägg idag. "Kollar upp och säger tack till min ögonsten för att du är du och för att du gjorde allt du gjorde mot mig". Betyder mycket och min tjänst till dig är att fortsätta ha roligt med ridningen och utvecklas.

Hade du vart synlig så hade jag gett dig en puss på din mysmule och världens största kram i din fluffpäls. Älskar dig Gubben min, kommer aldrig glömma dig ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0