24 Mars

 
Min dag startade redan vid 8. Kunde inte somna om och jag tänkte varför inte? Så jag började med att öppna alla läxor och tro det eller ej men jag blev klar med dom vid 11 tiden. Frukost åt jag under pluggandets tid så direkt efter det kom farmor och körde mig till stallet.
 
Hade jag varit 5 sekunder segare med att byta om så hade det som hände aldrig hänt. Men det hände. Vi kom i kurvan som gick nerför och man ser absolut ingenting mer än att en bil kommer fram mitt framför oss och sen en smäll. Farmors bil liknade mer en ihopknugglad pappersbit än en bil. Tänk om man hade kört 10 km/h snabbare... då lär vi ha vart mos. Stackars Bettie Boopen som är rädd att åka bil i vanliga fall var helt skräckslagen stackarn.
 
Trots detta så red jag iallafall. Gjorde det bästa av situationen och begärde inte så mycket av honom i välvning då jag var spänd i nacke och axlar. Vi travade, galopperade och hoppade över snövallar. Gick suveränt.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0