Hästigt värre

Mitt fina, fina hjärta blev longerat idag med en grej som jag dessvärre inte kan namnet på, men det gick så sjukligt bra!

Min Biff blir lätt stressad och får dåligt självförtroende gällande traven. Med det så spänner han sig och hamnar i en springig tölt. När han gör så måste man göra förhållningar efter förhållningar och sluttningen hamnar man i ett väldigt kort tempo tölt och därifrån lättar man och förhåller med benen in i trav.

Den viktigaste uppgiften jag har är att berätta för honom när han är duktig och fin, vara jättetydlig och jag använder nästan bara rösten till det nu när jag står på backen och lättar med linan. Man märker på en gång hur hans självförtroende växer från botten till
Toppen! Sen gjorde vi spansk-skritt på avstånd, för första gången.

Min fina bebiiiis gav mig ett stort leende och tårar rinnandes nerför mina kinder efter detta pass, han är ju duktig på att chockera ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0