That spark

Red både Prinsen och Bifrost. Prins var rent ut sagt hemsk. Han skulle bestämma minsta lilla och där sitter jag helt hjälplös typ. Början var både kaos och hemsk då han bara skulle trycka ner ryggen, upp med huvudet och dra iväg i någon slags tölt. När jag väl fick tag på honom så fick han jobba mycket halt, skritt, halt, rygga och skritt, om och om igen. Att tölta idag var inget som funkade alls då han körde runt på mig. Men efter många försök till att dra iväg blev han trevlig. Jäkla häst med ett stort humör har han. Grejen är att han vet vad han ska göra, men han har också lärt sig hur han ska komma ur det jobbiga. Jag tillät honom sen att explodera i galoppen påväg hem, herregud vad snabbt det gick. Skakade i hela kroppen när jag hoppade av, helt slut. 

Hoppade sedan upp på min alldeles egna färdinan. Han var stel men himla pigg och framåt från start till stopp. Att han är stel beror på hans vila, imorgon har det mesta släppt! Blev bara skritt. Hälsade på minishettisarna som Bifrost tycker är kossor, ja... Han blir rädd för dom. Knäppa häst! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0