Det finns folk till tamefan allting

 I morse när jag stod och vänta på bussen, typ 10 över 7 så såg jag en svart katt bli överkörd. Såg inte vem som körde över för det var i ett möte med lastbil och två personbilar. Men jag såg att en bil stannade och en man klev ur bilen. Gick fram och tillbaka efter dikeskanten. Jag själv såg hur katten sprang ut i höggräset. Eftersom jag såg att mannen gick runt och leta så försäkrade jag mig på att han skulle ta hand om det (vilken idiot jag är) så jag åkte till skolan.
 
När jag sedan kom hem vid halv 1 så tänkte jag att jag kollar för säkerhetens skull så jag tog med mig Bettie och gick över vägen och där låg den. Levande död ungefär. Mannen som klev ur bilen var säkert påväg till jobbet, fördigfixad och inte alls gjord för att gå i höggräs. Jag blir så FÖRBANNAD hur egoistiskt tänkande människor är. Jag menar, vart skulle katten annars tagit vägen hade han tänkt? Den var för det första väldigt skadad och för det andra så var det staket och en skadad katt hoppar inte över ett staket. Är så fruktansvärt äcklad av människor just nu. Man kan tamefan inte lita på någon för ingen jävel har vett nog i sig att tänka mer än på sig själva. Under
en och en halv timma som jag stod där vid katten för att invänta någon som kunde avliva den så både åkte och gick det förbi flera människor och jag blir så otroligt frustrerad, ingen på en och en halv timma stannade, ingen jävel. Tillslut kom polisen som fick ta hand om katten.
 
Har aldrig vart så förstörd och chockad i hela mitt liv att man ens har ett hjärta och lämna ett djur sådär utan att ringa polisen eller kolla om den är död eller levande. Den här katten levde men kunde inte röra sig och det gör ju bara ont över att se att den har sådär ont och man kan inget göra, absolut ingenting och man känner sig så hjälplös. Vad ska man göra liksom? Eftersom katten hade förflyttat sig till en meter ifrån vägkanten så kan den ju inte vara helt osynlig heller och det gör mig också frustrerad. Hur man kan åka förbi utan att kolla om den är död eller levande. Skäms över mänskligheten.
 
Nu är katten iallafall på ett bra ställe och det känns bra i mitt hjärta igen. Men fy på dessa idioter som finns. Vi hittade inte ägaren men genom spridningar så kommer nog ägaren fram förr eller senare. Jättetråkigt är det här, usch.  
 
Trackback
RSS 2.0