Do things that makes you happy

 Är så glad för allt jag har runt omkring mig. Allt som existerar runt omkring mig. Jag har fantastiska vänner, djur och familj. Man hamnar lätt i tankar om saker man inte har, att man mår dåligt för att jag inte har tillräckligt bra kropp, är så totalt efterbliven eller inte har något som är tillräckligt bra. Kan garantera att det inte bara är jag som tänker så ibland. Men är det verkligen så viktigt? Varför ska jag sträva efter att leva upp till en kropp som inte ens är hälsosam att ha när jag har så himla bra vänner omkring mig som accepterar mig som jag är? Eller varför ska jag alltid trycka ner mig själv för att jag inte är tillräckligt smart, eller bara är allmänt efterbliven när jag har så många andra bra och betydelsefulla saker i mitt liv? När du tänker på saker du inte har, glöm aldrig de saker du faktiskt har. 
 
Du har ett tak över huvudet, bra vänner, en skola att gå till, i mitt läge så har jag en häst att ta hand om och massor av andra djur. Jag säger inte att det inte är tillåtet att ibland drömma om saker eller säga att "det där vill jag ha". Men det viktiga är att man inte glömmer de saker man faktiskt har. Det finns så många som säkerligen drömmer om att ha ditt liv då det faktiskt finns dom som inte ens har ett tak över huvudet eller mat för dagen. Jag är lyckligt lottad som har det liv jag har. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0