2014- förändringarnas år

Detta år har jag växt mer än någonsin. 
Återblickar jag till 2013 så kan jag bara säga att detta år har förändrat allt. Slutet på 2013 och början av 2014 var riktigt tufft, både för mig och för familjen. Samtidigt som jag blev inskriven på ätstörningsenheten så blev det dramatiskt i familjen och allt tog bara så otroligt mycket energi. Man var i psykos och ska jag vara helt ärlig så förstår jag inte idag hur vi orkade hålla allt samman. Hur vi orkade stå upp och julpynta, mysa och fortsätta som om inget hade hänt. Men vi gjorde det och trots allt så stod vi alla där på nyår och sa att i år, detta år 2014 ska bli ett bra år
2014 för mig har vart ett himla tufft år, men har rest mig upp starkare än någonsin. Jag och min familj har fått tagit stora smällar men i slutändan så har vi alltid lärt oss att det blir bättre. Jag har vuxit i mig själv otroligt mycket. Och kan bara säga att 2014 var verkligen ett år tillägnat åt förändringar
 
För ett år sedan så tillbringade jag till största delen av min tid hemma och på möten. För ett år sedan, början på 2014 så fick jag inte vara i stallet, inte anstränga mig, inte bära in matkassar, borsta min häst, städa åt kaninerna, fylla på vatten åt min egna häst, gå ut med hunden, osv. Det var något jag inte fick göra och jag är så glad att jag hade människor omkring mig som kunde hjälpa mig i det läget, den stunden och den tiden. Ni är guld värda. Ni har hjälpt mig till den plats jag är på idag och jag är så glad att jag kämpat mig framåt detta år, det är inte över men jag vet att jag börjar få tillräckligt med mod till att gå emot det som förstör mitt liv. Aldrig mer ska jag bli tvungen att dras från min häst och ridningen, det jag älskar mest att göra.
 
Min familj, mina närmsta vänner som vart med mig i allt och min fina omgivning, tack för att ni finns!
 Hur jobbigt jag än haft så har jag också under allt jobbiga haft ett himla bra år. Jag har fyllt 18år, jag har tagit mitt älskade körkort. Jag var i Norge med människan som gör #TeamEvelina komplett och farmor och min bror. Bilresan vi aldrig kommer glömma! Jag hade en otroligt bra sista sommarlov med massa galenskaper med mina vänner trots att jag jobbade. Sedan den älskade Rhodosresan tillsammans med mina fina vänner. Helgalen resa, med massa party, sol och bad! Har aldrig mått så bra som då. Tonvis med myskvällar, partykvällar och trevligt umgänge med personerna jag älskar mest har detta år också bestått av. Tack för detta år och TACK för att ni stått vid min sida. Ni är så fina hela högen
Nu står 2015 bara runt hörnet och det är året som jag kommer komma ut i vuxenvärlden på riktigt. Roliga äventyr väntas och ett helt nytt kapitel börjar när jag tar studenten. Ser fram emot ett bra 2015 med massa nya äventyr. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0