Du måste flytta på dig och låta mig falla ur

Något jag har svårt för är att ta det lugnt. Att lägga mig ner i sängen och läsa en bok bara för att skulle aldrig falla mig in. Läsa är något som jag blir otroligt rastlös över, först tar det otroligt lång tid och sen så har jag, som många andra mycket andra saker som är "viktigare". Att sätta sig och göra ingenting går liksom inte då man har för mycket andra saker att göra. Men det vi inte vet är att just den där tiden som vi alltid prioriterar kallas självonsorg och det är viktigare än allt annat. Självomsorg är många väldigt dåliga på och jag är en utav dom som tar hand om mig i sista hand. Men det är så, så fel. Att prioritera bort sig själv är det dummaste man kan göra. För vi är denna människa, vi har detta fysiska och psykiska och det är något som är så otroligt viktigt att ta hand om för att vi ska orka med andra saker! Prioritera självomsorg före allt annat. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0