Du duger precis som du är

Påminner er alla att ni är fina precis som ni är, ni duger precis som ni är, ni räcker till och ni är freaking awesome, precis som ni är. Ni är unika hela högen och ingen av er är mindre värd än någon annan. För någon människa där ute betyder ni guld och för det behöver ni aldrig ändra på er. Ni är alltså perfekta, precis som ni är. Livet är alldeles för kort för att ödsla tid på att försöka ändra på något som inte går att ändra på. Det är något jag lärt mig nu under livets resa. Hur mycket man än vill ändra på saker och hur mycket man än ändrar på saker så kommer det ändå inte bli tillräckligt bra, så varför lägga ner så mycket tid på att försöka ändra på sig själv? Det blir liksom bortkastad tid när man i slutändan ändå inte blir nöjd. Varför är det inte "tillåtet" ge sig själv så många komplimanger som man ger till sin omgivning? Vad är det för hemskt med att säga till sig själv att "jävlar vad snygg jag är idag" när det är naturligt att säga så till sina fina vänner? Alla har komplex, komplex man egentligen inte kan göra något åt. Så varför lägga ner så mycket energi på att se ner på sig själv? Jag har då aldrig hört mina vänner säga "jäklar vad ful du är idag", "jäklar vad feta lår du har" eller "hjälp du ser så hemsk ut, förtjänar inte ens att leva". Så vad gör det okej att höra sådana ord ifrån sig själv? Love yourself, you deserve it 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0