Glöm bort bekymmer, sorger och besvär

Låt bara åren gå
Låt dina hår bli grå
Jag hänger med det kan du lita på
För jag är din bäste vän 
 
Idag den 24/10 är den dag vi alla tar farväl av vår fina Lena. 
En person fylld av glädje, barnkär, naturmänniska och familjens mittpunkt är vår Lena.
Det var en jättefin begravning med många fina låtar, bland annat den ifrån Toy story och himlen är oskyldigt blå.
Så himla fint gjort alltihopa. 
Jag är tacksam för att jag fått möjligheten att ha en sådan fin människa i mitt liv, att hon dragit med oss på olika resor, ut och plocka svamp och alla goda maträtter hon bjöd på. Alltid så gästvänlig och pysslig av sig. 
 
Det känns overkligt när man sitter där på bänken och ser hennes kista, alla foton på henne. Det är så overkligt. Man tror inte på att hon verkligen är borta. Känslan är obeskrivlig. Att hon gick bort allt för tidigt, att hon togs ifrån oss så hastigt att ingen någonsin kunde ha anat att något var på gång. Allt är så fruktansvärt orättvist och ofattbart. 
 
När man satt där på bänken och han började sjunga himlen är oskyldigt blå som öppning för begravningen så kände man hur Lena gick runt och kramade alla människor. Hon var så glad att alla var där, hon sa flera gånger tack och välkommen. Hon dansade runt och var så glad, så fri. Hon satt och kollade på oss med ett leende om att hon mådde bra. Hon håller min morbrors hand genom livet och vakar över sina barn och barnbarn och sin mamma. Vår Lena kommer vaka över oss alla och famna om oss med sin kärlek, hjälpa oss på sitt sätt och vänta på oss tills vår tid är inne. 
 

Älskade Lena, vila i ro och krama om alla våra nära och kära där uppe och ta hand om varandra. 
All kärlek till dig.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0