Dag 15

Tog morgonfodringen idag så Evelina fick lite sovmorgon, urmysigt att gå upp till hästisarna! Dock blev jag, efter min frukost väldigt trött och huvudet värkte så Evelina tog stallfixet och allt sådant så kunde jag vila lite! Skönt och behövligt. 

Efter lunch så tränade vi hästar. Red Hugsyn, Rispa och Hlyr. Hlyr gick jäkligt bra i galoppbackarna och han har börjat forma om sig till en tölthäst nu och vågar ta för sig mer och mer! De andra 2 stona gick himla bra, blåsigt som satan men inget man märker av när man rider. 
Händelsen för dagen var ju helt klart att balen som vi öppnade var varm (?!) som attan. Så det slutade med att jag och Evelina i panik börjar dra ut höet över hela ridhallen. Man lär sig verkligen något nytt varje dag här och ja, idag var det att hösilagebalar faktiskt kan bli varma. Alltid vi och skapa kaos med höbalarna... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0