Island dag 12

Börjar med att säga att det är väldigt, väldigt kallt här. Hacka is har jag inte gjort på flera år, men just denna tid på året känns jättekonstigt! Blåser svinkallt och är allmänt kallt, men det är sol och glad får man vara för det! 
Mysmorgon uppe i stora flocken! Så himla gosigt och så mycket kärlek man får där! De är 47 stycken individer och är så himla snälla med varandra! 
Red idag lilla Rispa ut tillsammans med Evelina och Sonata, gick sådär. Var äkta stoig och inte alls arbetsvillig. Men ändå är hon himla trevlig, krutpaketet! 

Red också Hugsyn ut tillsammans med Evelina och Gustur, gjorde tabben att inte ha boots på henne så hon blev väldigt passtaktig. Men vi jobbade på det och hon blev väldigt bra och hon travade till och med! Fina, fina Hugsyn! 

Sen red jag Trausti ut i galoppbackarna tillsammans med Evelina och Hlyr. Trausti älskade galoppbackarna! Det var så häftigt för vägen går längs stora hagen så vi fick med oss alla 47 busfrön ifrån hagen busandes bredvid oss. Så himla fina vidder!
Dagen rundades av och vi tog in hästarna och kvällsfodrade. Dock slutade kvällen inte som vi tänkt oss. Smari, en häst i stallet som står inne på box om nätterna tillsammans med 9 andra fick kolikkänningar. Hög feber och tendens till att vilja lägga sig ner. Veterinären var ut, gav febernedsättande och det blev lite bättre även om tarmaktiviteten inte var så bra. Det blir att vaka inatt, jag och Evelina kör varannan timma så vi avlastar varandra. Hoppas det går över snabbt, lilla Smari! 

Men en rolig sak hände faktiskt under kvällens gång. Pizzavagninn som Josefine tjatat om hela tiden vi har vart här var äntligen (haha) i byn här. Så vi gav oss iväg för att köpa pizza från denna lilla vagn från bilden nedan och faktiskt så smakade det himla bra!! 
Nu måste jag sova en timma innan jag ska upp igen! Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0