Island dag 14

Fina Smari, som ni ser i bakgrunden mår bättre idag! Känns himla bra, så idag fick han gå ut några vändor i rettir (liten infångshage) tillsammans med Ótur. Nöjd var han! 
Eftersom det blåste så fruktansvärt mycket på dagen så red vi i lilla ridhallen där man nästintill bara kan träna skritt. Red Rispa först, hon är väldigt pigg och blir lätt styv. Men mot slutet efter lite flytt för skänkeln och voltarbete ställd både inåt och utåt så slappnade hon av mer och mer. 
Sen red jag min andra favorit Hugsyn, hon är väldigt känslig och pigg så blev samma arbete med henne att få henne att slappna av och sänka sig lite neråt & framåt. Så himla trevlig häst, jag vill haaaaaaa! 
Vi tar ju hand om ett gäng får, och tro det eller ej så kan jag låta dom pussa på mig om jag står på andra sidan av staketet. Lite rädd blir jag när ett gäng får kommer mot mig och stirrar in i själen på mig när jag ska göra rent deras fålla. 

Hjälp vad jag kommer sakna detta ställe. 4 dagar kvar... 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0