I learn to live

Din kropp är fantastisk. Din kropp ska bära dig, ge dig näring och ork hela livet ut. Det är ett underverk som får oss att leva ett långt och värdigt liv. Så varför misshandla det som får en att leva? Varför se ner på något sådant vackert som får dig att leva? Varför mobba det som egentligen är det viktigaste du har? Du har en kropp, vilket alla är medvetna av. En kropp som behöver näring, energi och kärlek. Jag har tröttnat att ständigt höra vad man gör mot sin kropp, jag är en utav dom som också misshandlat/ misshandlar min kropp. Men för varje dag som går så inser jag hur värdelöst det är. Vilken onödig energi man lägger ner på att se ner på sig själv. Att inte kunna unna sig, att inte kunna äta vad man vill,  att inte kunna göra det man vill är det dummaste man kan göra mot sig själv. Och jag blir så ledsen varje gång jag hör någon säga det. Man behöver inte unna sig, men att ha som ett tvång att inte unna sig något någongång gör mig himla ledsen. Ätstörd Eller inte så drabbas fler människor överlag av detta och det hamnar fler i samhällets sjuka tänk. Man ska äta för att man vill och träna för att man vill, inte för att man ska. Jag har kämpat i en sjukdom i flera år och det är inte förens nu jag kan säga att det kanske blir bättre. Jag har vart så rädd att släppa taget om kontrollen. Fortfarande har jag en bit kvar att släppa, men det kommer när jag är redo. Alla dessa möten som jag gått på och kämpat med ovissheten och jag har till och med gjort så att den som hjälpt mig på dessa möten tvivlat på mig. Jag har ställt till det rejält emellanåt, fixat problemet och därefter sabbat allt igen. Det är långt kvar innan jag har ett friskt huvud, men det är friskare än vad jag någonsin varit. Min kropp är viktig, och det är din med! Ta hand om den, det är det bästa och mest värdefulla du någonsin kommer äga. 

Kommentarer
Postat av: Hanniii

Du är verkligen klok min vackra vän, finns alltid vid din sida! Love you!<3

2015-08-11 @ 18:11:31
URL: http://hannagrinneby.forme.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0