Sometimes you need to stop and do what's best for you

Ruller runt hemma med nästan hela familjen hemma idag. Alla är trötta och helt slutkörda. Ibland blir det så. Jag har haft en hektisk helg och hann inte riktigt smälta allt som hände förra veckan. 

Denna vecka är min utmaning till mig själv att fortsätta i spåren till tillfrisknaden, till ett bättre och piggare jag och rensa mina vänner som jag inte behöver. I fredags var det en vändning för mig. Jag har hjälpt så himla många under väldigt långa tider, olika orsaker och jag är givetvis glad över att hjälpa andra. Men ska det vara så att jag inte är någonting för dem när man väl träffas? Det slog mig. Jag tar hand om andra, men är det värt att hjälpa andra när man själv inte får något tillbaka? Är det inte mer värt då att lägga ner den energi och tid man lägger på andra, på en själv? Att hjälpa sig själv och de andra som faktiskt förtjänar det?

Er tid är värdefull, spar den till någon som faktiskt bryr sig! Jag är så glad över de vänner jag har som bryr sig om en och som jag skulle göra allt för. För mig är mina vänner värdefullast i världen och jag är så glad att jag har just dom jag har. Ni är guld. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0