Let's talk

Nu ska vi prata om något som många kanske ser är häftigt, vill prova på hur känslan är och kanske är någon som håller på med det? Droger är ämnet jag vill komma till. Det är något man tänker att "det verkar inte så farligt", "det vore häftigt att prova på", osv. Jag bor cirka 7 km ifrån staden som är drogernas rike. Chockade? Kan tänka mig att nästintill varje människa man går förbi i Köping sysslar med droger eller till och med är drogsäljare. Droger är något som är beroendeframkallande, har du testat en gång vill du säkerligen testa igen. Det är farligt. Du kan fastna i smeten, inte bara för ett litet tag, utan för en livstid. Jag garanterar att det är otroligt jobbigt att komma ur smeten då du är fast. Vill du pröva, visst fine. Gör det. Men tänk gärna två gånger innan du prövar, inte för din skull. Utan för din omgivnings skull. 

Vet du någon som sysslar med droger? Sätt dit den. Du kommer göra människan världens tjänst. Låter som jag är drogexpert, vilket jag verkligen inte är. Men jag blir bara så otroligt frustrerad att veta att en efter en väljer det spår utav liv. Vad är det för liv är min första fråga? Helt jäkla vrickat. Äckligt är vad det är. Ganska öppen åsikt jag skriver ut nu. Men vet ni vad? Ibland finns det gränser, gränser man inte bör överstiga. Så, vill du fortfarande pröva dessa droger eller hitta ett annat friskare sätt att vara glad och må bra av? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0