Spontanlektion

Blev en spontanlektion för Ida. Jättebra och välbehövligt. Fick låna hennes boots eftersom Bifrost trampade sönder sina. Funkade jättebra och nu fick jag tag på honom ärligt. Vi började i padocken där han var otroligt fin, fick en bra känsla. Sedan red vi ut, hon på hingsten Love och jag på min frost såklart. Gick bra ute med. Har haft problem med raksträckor i tölten då han blir passtaktig så fick mycket hjälp med det. Fick fram tempot och energin riktigt bra, avslutades med ökad tölt utan pass på vägen hem. Duktiga pålle. Ibland kan man tro att Ida kan trolla genom att bara kolla på hästen. Efter ridpasset var både min mage och ben helt slut och då red jag inte fullt ut då den ökade tölten blev bitvis travtakt vilket betyder för lite drivning. Fy på mig. Iallafall så ställer min häst upp oavsett. Vi har kommit en bra bit på vägen och nu börjar det hända grejer på riktigt, blir så glad!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0