Island dag 17

Jag hade morgonfodringen idag så jag gick upp 6.50 och morgonfodrade hungriga, söta hästar! Sen så var det frukosttime för mig och därefter så fixade jag och Evelina stallet tillsammans. Mös uppe i hagen med alla goshästar och fotograferade massor på vår sista, hela dag! 
Idag var det nästintill vindstilla och strålande sol, nästan så att vinterjackan kunde åka av ett tag! Hästarna njöt iallafall till fullo!! 

Efter lunch så tog vi tag i våra hantverkarkrafter och skrapade lister från färg. Snart är man en fullärd renoverare. Inte går man sysslolös här heller. 
Sen red vi en annan tur idag, lite längre än vanligt och red över floden. Red Hugsyn och glad är jag som satt kvar, två hästar som aldrig gått i vattendrag förut, mycket spännande! Men alla klarade det galant! Så himla häftig natur, ni anar inte!! Bilderna säger ingenting i motsvarande hur det ser ut. Det är så mycket finare i verkligheten! 
Sen red vi iväg på Rispa och Evelina på Trausti. Rispa var krutpaketet själv och kan inte riktigt säga att fokuset var 100. Men så himla kul häst att jobba med! Hon har ett jäkla tryck i sig vilket man inte kan tro då hon är så himla liten och gullig! 
Näst ut var Stjaki i galoppbackarna tillsammans med Evelina och Hlyr. Himla fin häst och vill verkligen göra rätt! 
(Bilden längst ner är snodd från Amanda) 
På kvällen så blev det en spontan tripp till en varm källa där vi badade. Helt sjukt och såå konstigt att sådana bara finns i naturen här på Island! Det var dö- skönt och än en gång tacksr vi Smanda för att hon drar med oss på saker! Nu är klockan sent och jag ska hoppa in i en dusch innan läggdags som egentligen var för några timmar sedan.. Så det är dax att göra något vettigt här i livet! Nattii

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0